Hoger scoren in Google?
Word een online marketeer!

Analyseer jouw doelgroep
Voor je start met online marketing bepaal je wat je online wenst te bereiken. Tip: Een doel moet specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdsgebonden zijn. Eens je een duidelijk doel voor ogen hebt ga je van start met het bepalen van een doelgroep die je wenst te bereiken. Hierbij kan je gebruik maken van doelgroepsegmentatie. Op die manier kan je jouw doelgroep groeperen o.b.v. geslacht, geografisch gebied,… en kan je elke groep afzonderlijk targeten.

Zoekmachineoptimalisatie [SEO]
Zoekmachineoptimalisatie heeft als doel het bezoek naar jouw website vanuit de relevante zoekresultaten in Google en andere zoekmachines te verhogen. Bij SEO draait het om de niet betalende zoekresultaten.

Creëer een Google Mijn Bedrijf Pagina
Naast de zoekmachineoptimalisatie is een Google mijn bedrijf pagina onmisbaar in een online marketingplan. Een Google mijn bedrijf pagina is een gratis platform waarmee je jouw bedrijf letterlijk op de kaart kan zetten. Je wordt zowel getoond in de gewone zoekresultaten als in Google Maps. Het is naast jouw website een online visitekaartje waardoor je jouw zichtbaarheid vergroot.

Adverteer op basis van jouw doelgroep
Een andere factor van online marketing bevindt zich in het adverteren. Hierbij plaats je een advertentie in Google en betaal je iedere keer een persoon op jouw advertentie klikt. Deze advertenties worden bovenaan en rechts weergegeven in Google.

Sociale Media
In online marketing is sociale media een onmisbaar medium waarmee je de algemene zichtbaarheid van jouw bedrijf kan verhogen. Je kan de buitenwereld perfect op de hoogte houden met de werkwijze en leuke weetjes omtrent jouw bedrijf om meer aandacht te trekken. Dit kan door het plaatsen van nieuwsartikels/blogs, foto’s van de afgelopen realisaties, filmpjes over jouw bedrijfswerking, …
Samen lanceren wij jouw online succesverhaal!
Een nieuwe website laten maken? Een webshop starten? Hoger scoren in Google?