Wil je in het nieuwe jaar meer uit jouw webshop halen? Of is jouw bedrijf of organisatie dringend toe aan een nieuwe website? Speciaal voor jou de drie nieuwste webdesign trends om jouw bedrijf of organisatie in 2019 op de digitale kaart te zetten.

Responsive design: mobile first

De tijd dat mensen enkel met een desktop of laptop naar websites surfen, behoort tot een ver verleden. De populariteit van smartphones en tablets om snel de gewenste informatie of dienstverlening te verkrijgen neemt alsmaar toe. Mobiel surfen is hotter dan ooit. Responsive webdesign is een must.

Responsive webdesign, wat is dat?

Responsive webdesign betekent dat jouw website zich eenvoudig aanpast aan het schermformaat van het toestel waarmee een bezoeker jouw website bekijkt.

Voordelen

  • De tekst, foto’s en buttons van jouw website zijn zowel op een laptop als op een smartphone goed leesbaar, wat de gebruikerservaring ten goede komt.
  • Je website oogt door het gebruikersgemak en de aangepaste vormgeving zeer professioneel.
  • Je site krijgt een hogere ranking in Google en andere zoekmachines waardoor hij hoger in de zoekresultaten belandt. Het gevolg: meer bezoekers op jouw site en een grotere kans op nieuwe klanten.

Wil je graag weten hoe het met de ‘mobielvriendelijkheid’ van jouw website gesteld is? Het kan via deze handige tool van Google.

Doelgericht te werk met conversiegericht design

Vindbaar zijn op het internet was vroeger de belangrijkste reden om een website op te zetten. Het meedelen van praktische zaken zoals openingsuren, contactgegevens en info over de aangeboden diensten of producten vormde de basis. Vandaag gaat er aan de opstart van een website een uitgebreid denkproces vooraf.

goals-webdesign-anno-2019

Het uitgangspunt: “Wat wil ik bereiken met mijn website?”

Conversiegericht webdesign betekent dat je de look-and-feel van je website volledig afstemt op de doelstellingen. Wil je via je website mensen warm maken om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief dan kies je voor een opvallende inschrijfbutton. Is online verkoop jouw uitgangspunt dan zorg je ervoor dat je producten goed in het oog springen. Het juiste kleurgebruik, sprekende teksten en een doordachte plaatsing zijn hierbij van prioritair belang.

Naast een doelgerichte website, kan je ook bijhorende online advertenties opzetten. Ads op Facebook, Instagram, LinkedIn en Google kunnen je helpen om jouw vooropgestelde doelstellingen te bereiken.

En what’s next? Artificiële intelligentie, een kans voor webdesign

Artificiële intelligentie kent een sterke opmars. Denk maar aan Siri, de spraakassistent van Apple, die je in een mum van tijd kan vertellen welk weer het gaat worden of wie de president is van Amerika. Ook in de sector van webdesign kan deze ‘intellectuele’ trend op termijn grote gevolgen hebben. Zo kunnen websites in de toekomst automatisch aangepast worden aan jouw surfgedrag, interessegebieden en leeftijd. Ben je een zestigplusser, dan vertoont het lettertype bijvoorbeeld meer contrast dan wanneer je als twintigjarige dezelfde website bezoekt. Artificiële Intelligentie lijkt misschien nog een ver-van-mijn-bed-show, maar deze technologische (r)evolutie maakt nu al een groter deel uit van ons leven dan we vermoeden.

Samen lanceren wij jouw online succesverhaal!

Een nieuwe website laten maken? Een webshop starten? Hoger scoren in Google?

Klaar voor lancering? Wij tellen samen af!

Ik ga akkoord met de privacy policy.
Scroll naar boven